Zdeněk Kurica: Moje cesta do formy 5.

Do formy aneb První srovnávací výsledky

Do formy se SPINNING & FITNESSA je to tady. Okamžik pravdy. Druhé měření, díky kterému se dozvím, jak jsem si za poslední měsíc vedl. Zda se povedl původní záměr hubnout na tuku a nabývat na svalech, či jsem hubnul nezdravě i na svalové hmotě, nebo nejhůř – jsem nehubnul vůbec. (Tato alternativa by mi...

Jak probíhal trénink měsíc před tímto měřením? 

Pokud jste četli minulý článek, víte, že můj tréninkový plán sestával z posilování 2x týdně a SPINNING®u 3x týdně.

Tento plán se mi dařilo celý měsíc dodržet a dvakrát dokonce překročit. Moje odhodlání dalece předčilo odhodlání vzorného kolektivu při sběru papíru.

Skutečně vyčerpávající byl (a stále je) můj souboj se zdravými stravovacími návyky. I na tomto poli jsem se celý měsíc snažil dodržovat disciplínu a řád. Bohužel jsem nebyl vždy úspěšný. Důsledkem jisté dávky nedůslednosti bylo pár vynechaných svačin a odbytých snídaní, ale i několik večerních nájezdů na nebohé skladové zásoby. (I když je nutno podotknout, že tyto nájezdy již zdaleka nepřipomínají ony barbarské časy před změnou životosprávy.)

Jakže jsem to dopadl?

Před (18. 2. 2013)

Váha: 111,8 Kg
Z toho svalstvo: 36,6 :(
Z toho tuku: 47,3!!!

A po (19. 3. 2013)

Váha: 111,2 Kg
Z toho svalstvo: 38,0
Z toho tuku: 44,4

První pohled 

Na první pohled jsem za měsíc intenzivního tréninku zhubnul jen 0,6 kg. Tohle, když jsem viděl, tak jsem už už vytáčel rychlou.

Do formy se SPINNING & FITNESS

Druhý pohled 

Druhý pohled, kterého jsem přes akutně zvýšený nitrolebeční tlak nebyl sám schopen, ovšem ukazoval významný úbytek na tuku – necelá tři kila, panečku. Když jsem tohle slyšel, srdce zaplesalo a samou radostí vyrovnalo předchozí arytmii.

Do formy se SPINNING & FITNESSNejvětší radost mi ovšem udělal přírůstek na svalech (+1,4 kg). Tento faktor je totiž klíčový nejen pro lepší vzhled, vyšší sebevědomí a větší sílu, rychlost a výdrž, ale především na budoucí rychlejší spalování dalšího tuku.

(Při tomto měření mi dokonce „hodnotítko“ doporučilo zvýšit příjem kalorií o celou stovku oproti minulému měření.)

Oslava? 

Oslavy hodné dobré zprávy… jen škoda, že střízlivím a že nejsem fanda do dortíků a zmrzliny. Tak jsem to večer zazdil jedním nealko pivem.

Kde jsou zatoulaná kila? 

Pokud jste stejně bystří jako já, hned jste si všimli, že výsledná hmotnost by měla být podle úbytku tuku a přírůstku svalů o něco nižší.

Detailní kontrolou výsledků jsem odhalil, že se mi v těle uložilo od minulého měření víc vody. Paradoxně to pro mě znamená, že do sebe musím dostat víc tekutin.

Další nepřítel hubnutí 

Nedostatečný pitný režim vede ke snaze organismu uschovat si vodu pro pozdější využití. Výsledkem toho je zadržování vody v buňkách, které si tímto způsobem vytvářejí zásoby.

Můj pitný režim v současné době vykazuje podobné nedostatky jako před dvěma měsíci režim stravovací. Průměr na den u mě činí 1,5 litru. Obecné pravidlo zní 3 deci na 10 kilo váhy a den. Vypít za den jednou tolik vody? Jako alkoholik bych to jednoduše dohnal večer na pivku, ale jako abstinent si s tím nějak nevím rady.

Kupředu, levá, zpátky ni krok…

Cíle do dalšího měření jsou jasné:

- udržet nastolené tempo,
- striktněji dodržovat pravidelnost stravování,
- víc dbát na pitný režim.

Důležitá data:
28. 10. 2012 – přestal jsem kouřit, 1. 1. 2013 – přestal jsem pít, 18. 1. 2013 – začal jsem jezdit Spinning®, 18. 2. 2013 – absolvoval jsem své první měření (111 kg, z toho tuku 42,3 a svalů 36,6) a dne 22. 2. 2013 jsem se začal sbližovat s posilovnou.

Jak jsem uspěl na své cestě do formy? Dozvíte se ZDE.