Zdeněk Kurica: Moje cesta do formy 4.

Do formy aneb Poprvé v posilovně

Na co se připravit, když jdete poprvé do posilovny? První trénink v posilovně z první ruky. 
V životě razím filozofii, že nejvíce se člověk naučí vlastní blbostí. Ale jelikož mám patřičně vyvinutý pud sebezáchovy, domluvil jsem se s Bobem, že mi první trénink...

Vědom si své vší (až muší) síly, měl jsem obavu, abych se krapet neztrapnil. Přece jen, cestou na SPINNING® jsem potkával pravidelně našeho právního zástupce (muže s obvodem paže větším, než je obvod mého stehna) a jemu podobné (cituji „hardcore dřepaře“). Inu, již nebylo cesty zpět. Vytěsnil jsem všechny své chmury a dostavil jsem se ve smluvený čas na značku.

Předstartovní kontrola 

Úvodní trénink zahájil trenér Bob lehkým přeměřením mých fyzických dispozic. Pohled zepředu, zezadu, zprava, zleva… a na světě byla diagnóza. „Zkrácené svaly, úpony a šlachy, chycený levý trapéz a zubaté lopatky.“

Zřejmě výsledek nošení tašky přes rameno a jistého hrbení se při chůzi i práci. Pracovní pozice, kterou jsem si oblíbil, spočívá v hlubokém a klenutém zaplutí do kancelářského křesla. Lidem s alespoň průměrnou obrazotvorností se mohou při tom pohledu honit hlavou (h)různé výjevy.

Začínáme zlehka napravovat škody

Do formy se SPINNING & FITNESSPrvní cvik mi tedy měl posílit přitahovače lopatek, aby mi po pár týdnech výrazně nevyčnívaly. Bob mě posadil na gumový balon. Chvíli se mi pokoušel vysvětlit, jak se vlastně sedí rovně. Když se mu to povedlo, dal mi do rukou posilovací gumu (nejměkčí) a vysvětlil mi, co s ní mám dělat. Když jsem to konečně udělal správně, pochopil jsem, že to budou velmi dlouhé dvě hodiny.

Takových veselých cviků mě čekalo ještě pár. Například zvedání na první pohled směšně malých činek pomocí deltového svalu bez zapojení trapézu. Jak se ukázalo po prvních pár technicky správných opakováních, byl jsem to já, kdo byl směšný, když si myslel, že tyhle činky by mohl zvedat celý den.

Nepomohl jsem si, ani když přišlo na posilování svalů, které používám denně (očividně při běžném denním režimu nedokážu docenit jejich maximální potenciál).

Když to nejde, tak to prostě nejde :) 

Došlo i na cviky, které – dalo by se říci – nebyly úplně pro mě. Když se tak stalo, vymyslel trenér Bob vhodnou alternativu, kterou jsem již byl schopen akceptovat (rozuměj „provést alespoň průměrně správně a nezmrzačit sebe, či někoho ve svém okolí“).

Co se nevyplatí podceňovat? 

Do formy se SPINNING & FITNESSTrenér Bob se soustředil během celého tréninku především na to, abych správně ovládl techniky jednotlivých cviků. Když už se mi povedlo správně cvik provést, připomněl mi trenér Bob, že by bylo vhodné se během série čas od času i nadechnout. Když jsem zvládl techniku i dýchání (Někdy to chvíli trvalo, což nechápu, protože jsem byl přece vždycky tak šikovné dítě.), přišel čas na vydatný počet opakování.

Co se týče zátěže, musím přiznat, že byl trenér Bob milosrdný. Odcházel jsem příjemně unavený a druhý den jsem se dokonce mohl i pohybovat (prostě mohl, ale „jak“ už není podstatné :).

Strečink, sprcha a opáčko 

Abych nepředbíhal, po strečinku a sprše jsem si s trenérem Bobem sedl do relax zóny. Vytiskl mi seznam cviků, a ještě jednou je se mnou prošel a zdůraznil správnou techniku. Abych nemusel při dalším tréninku zbytečně přemýšlet, dopsal mi i jednotlivé zátěže.

Vyděržaj pioněr  

Do formy se SPINNING & FITNESSAktuální stav je tedy 2x týdně posilovna, 3x SPINNING® (nebo jiná aerobní aktivita). Zatím se mi daří tempo držet i přes občasné akutní návaly nedostatku času.

Mé večerní návraty do kanceláře a pokusy o konstruktivní vytváření hodnot připomínají sebemrskačské indické festivaly. Odměnou za trochu toho nepohodlí je ale velmi dobrý pocit. Po dlouhé době se začínám cítit ve vlastním těle jako doma, i když je to dům v rekonstrukci, kde čile probíhají stavební a (především) bourací práce.

Důležitá data:
28. 10. 2012 – přestal jsem kouřit, 1. 1. 2013 – přestal jsem pít, 18. 1. 2013 – začal jsem jezdit Spinning®, 18. 2. 2013 – absolvoval jsem své první měření (111 kg, z toho tuku 42,3 a svalů 36,6) a dne 22. 2. 2013 jsem se začal sbližovat s posilovnou.

Pokud ještě stále chcete vědět, co to znamená, když se člověk rozhodne změnit svůj životní styl, klikněte ZDE.