Zdeněk Kurica: Moje cesta do formy 2.

SPINNING® aneb Lekce 0

Sestoupil jsem do prostorů Spinning&Fitness. Hned se mě ujal člověk na baru, dostal jsem klíč a šup do cvičebního. Postupně se všichni nováčci začali kumulovat v prostoru před barem. Po chvilce se objevil instruktor. Představil se jako Karel. Zeptal se svého obecenstva, jaké jsou jejich...

Pravidla ,,jízdárny"

První věcí, kterou nás instruktor Karel v „jízdárně“ naučil, bylo nastavení kola. Nastavitelných částí není tolik, takže i člověk jako já si to byl schopen zapamatovat.

Druhá věc, kvůli které jsme se přesunuli do „jízdárny,“ už bylo samotné „osedlání“ kola. Lehká kontrola nastavení, utažení řemínků, seznámení se s nastavováním zátěže, ruční brzdou a už se šlapalo.

Je to JÍZDA

Do formy se SPINNING & FITNESSÚvodní lekce je zacílená na ovládnutí základních technik jízdy na Spinneru. Instruktor Karel vysvětloval za jízdy základní pravidla a možné odlišnosti každé následující lekce. Dozvěděl jsem se, jak držet správně ruce, jak pracovat se zátěží, jak dýchat a že je důležité správně rozložit síly.

Osobně jsem z toho pochopil, že nejdůležitější je vždycky řídit se vlastním tělem a nezničit se na prvním „kopečku“ tak, že dva dny nebudete moct chodit.

I když instruktor Karel nakázal „osolit“ zátěž a zvednout „sedinku“ ze sedla, zůstával jsem sedět a soustředil jsem se na to, abych dojel. Hodně jsem laboroval s kolečkem zátěže.

Na druhou stranu, čas od času je dobré si to zkusit od začátku do konce se vším všudy. Když to neklapne, nic se neděje. Když to klapne, rozhodně to zahřeje sebevědomí. Buďte prostě jen trochu racionální a nemyslete si, že po třetí lekci budete jezdit stejně jako instruktoři.

Konečně ze sedla

Úvodní lekce nakonec znamenala zhruba 35–40 minut v sedle. Po strečinku a otevřené diskuzi s instruktorem na témata více či méně spojená se Spinning lekcemi, následovala zasloužená sprcha. Při odchodu se potkáte i s Bobem, se kterým se ještě můžete poradit o všem, co se týká fitka, členství, nebo vašeho těla, hubnutí, posilování a měření výsledků a efektivity.

Odcházel jsem příjemně unaven, s dobrým pocitem a malým dárečkem… a hlavně objednaný na další lekci. :)

Doporučení

Abyste stejně nadšeně, jako já, odcházeli i vy, doporučuji (nejen) během dne, kdy vás čeká trénink, dodržovali pitný režim, dali si snídani a nejpozději 2 hodiny před lekcí sníst lehký dlabanec bohatý na cukry (např. rýže s ovocem). Po tréninku doporučuji zbaštit banán.

Vyhnete se tak nepříjemným pocitům po lekci, jako jsou malátnost, nadměrná únava, točení hlavy, apod. Tohle totiž dokáže proces dostávání se do formy pořádně otrávit.

Z vlastní zkušenosti vím, že když tohle odbydu, cítím se po tréninku jako přejetá srna.

Pokud máte den úplně z praku, nezoufejte. Existuje jedna nouzová varianta a to „čokoládový drink“, který vám před tréninkem nachystají na baru.

Pokud se i nadále chcete bavit mým sebetrýzněním, pokračujte kliknutím ZDE